lördag 30 juli 2011

Dressyr och åkergalopp

Idag har jag ridit lite dressyr med Emilio... och för första gången på flera månader börjar det kännas som att min fina dressyrhäst är tillbaka. Det märks att han numera kräver lite längre uppvärmning för att riktigt komma igång, men så länge det inte är något värre så ska vi alla vara glada. Jag skulle gärna börja sätta igång med lite intensivare träning igen. Tyvärr är "hemmatränaren" mammaledig nu, så utbudet av tränare (som jag trivs med) är litet.

På kvällen red jag Maja en sväng i terräng. Vi galopperade bl.a. över en stor åker - någonting jag inte gjort på hela sommaren. Jättehärligt! Visst är det synd att sommaren snart är förbi, men oj vad jag tycker om hösten och alla stubbåkrar! Kan knappt vänta tills de börjar köra fram tröskorna här hemma.

Tänkte jag skulle bjuda på ett foto också; hittade min lilla flock sovandes i hagen igår på morgonen. :)

2 kommentarer:

Malin Nyman sa...

Men goosemoos va di e söt :D härlit o si att di litar på varann sådär myki o att di e bekväm me tillvaron, så att di vågar ligg ner alla tri på en gång :) och jaaaaa, stubbåkrar - GE MEJ!!!

Unknown sa...

Javisst e di^^ Jo, jag tror int att de fattar att nån borde hålla koll, eller så e de bara så smarta att de vet att int e finns nå vilddjur här. ;)