lördag 15 oktober 2011

"Höstritten"

Idag deltog jag och Maja i höstritten, som ordnades av Esse Ryttare. 12 km's ritt med frågetävling längs vägen. Tyvärr var 12 km något för långt för Maja. Hon var pigg och glad hela vägen, men hennes barfota fötter klarade inte riktigt av alla dessa grusvägar. =/ När hon kom hit ifjol klarade hon nästan inte alls av grusvägarna, men nu i sommar har det gått super. Nu har det igen blivit värre eftersom det varit vått och lerigt en längre tid och hovarna blivit mjuka.

När jag kom hem från ritten upptäckte jag även att Emilio är halt. Han vill inte alls sätta vikt på sitt ena bakben. Vet inte heller varifrån smärtan kommer. Måste se hur det är imorgon - är det inte bättre får jag nog kontakta veterinären.

Jag&Maja, tillsammans med vårt ridsällskap Heidi&Lady.
foto: Heidi/Kennet


Inga kommentarer: