fredag 17 januari 2014

Mognadstecken

På senaste tiden har det nu som då dykt upp tillfällen där jag lagt märke till att Cerezo börjat mogna lite. Obs, lite.. han är fortfarande till 90% barnsliga lilla Cerezo. Idag fick jag se ett av de större tecknen på mognad. Temperaturen har legat på strax under -20 de senaste dagarna, vilket gör att hästarna blir lite extra pigga. Ikväll på träningen syntes det hur gärna Cerezo skulle vilja busa, och nästan så han kröp ut skinnet av iver. Men hör och häpna, han kunde behärska sig. Lite småfjant, och rusk på huvudet, men that's it. Han lyssnade hur bra som helst på mig, utan att ha någon tendens på att öka tempot i varken skritt eller trav. Skulle det här har varit för bara några månader sen skulle han garanterat ha hoppat omkring som en galning och inte lyssnat alls. Ännu en liten sak att vara nöjd och stolt över. Som ni märket har jag satt väldigt mycket fokus på den här killen på senaste tiden... och vad han ger mig mycket!!

Inga kommentarer: