måndag 16 september 2013

Det går på det sista

Idag har jag haft min sista dag på jobbet, därmed har jag även haft de sista träningspassen med hästarna idag. Imorgon blir det att börja packa in alla grejerna i bilen igen, och städa upp efter min vistelse här. Har varit en småemotionell kväll.. Efter träningspasset med Cerezo höll det nog på att komma lite tårar. Jag är så otroligt glad och stolt över vad vi åstadkommit, och över att jag fått den här möjligheten med hästarna. Inte nog med det så kom min älskade roommate tillbaka ikväll, och att veta att jag snart lämnar en person som kommit att bli en god vän känns inte så roligt. Men, hoppeligen ses vi igen!
 
Och som alla mina facebookvänner redan vet har min fina PRE hingst blivit avelsgodkänd. På fredagmorgonen styrde jag alltså bilen och den lånade trailern mot Sverige. Åkte båt mellan Helsingör-Helsingborg, och lillkillen stod så lugnt och fint hela vägen till Vallåkra och Pepino PRE. Eftersom Cerezos far ägdes av Pepino PRE hade jag sedan länge hoppats på att få se honom under den här resan, men under trista omständighetet gick han bort tidigare i år. :( Men men, på plats visades Cerezo, samt två ston. Cerezo tyckte inte det var speciellt roligt att stå stilla under tiden den spanska delegaten tog alla mått osv. men vi kom oss igenom. Han kanske inte är den mest rastypiska PRE'n, men han fick bra bedömning utan några defekter. Dessutom blev han omregistrerad från brun till svart, så det är ju alltid ett plus. Svart är ju inne. ;)
foto: Sara Rudqvist
 

Inga kommentarer: