onsdag 4 september 2013

Rubrik..?

De senaste veckorna har det varit väldigt intressant att jobba med Emilio. Resultatet under träningen blir inte detsamma varje dag, och det är inte alltid några stora förbättringar. Däremot känns det som om det alltid är någon ny del som faller på plats eller förändras lite varje dag. Jag kanske inte alltid är så nöjd med helheten, men jag försöker att uppskatta just de där små sakerna!
 
Med Cerezo är det däremot inte lika intressant, dessutom har han varit lite "all over the place" på senaste tiden. Men idag tog jag i alla fall ett kort träningspass med honom, och han fungerade över förväntan. Lyssnade och gjorde det jag bad om... fastän hans vänstra varv är så jobbigt!!
 
För övrigt flyger dagarna iväg, och ännu en sak som jag kommer glädjas mycket åt att få komma hem till i Esse är höet. Det danska höet är inget att hurra för precis... är det inte dammigt, så luktar det eller ser allmänt dåligt ut. Hästarna har heller inte varit så förnöjda, och Cerezo började hosta där i början p.g.a. dammet. Men, snart får de äta äkta hö, made in Esse! :)
 
Emilio i sitt Esse. ;)

Inga kommentarer: