onsdag 18 mars 2015

Lost in translation

Förra helgen anordnade Bärkraft r.f. kurs, och såhär några dagar efter sitter jag fortfarande och funderar och analyserar. Till att börja med måste jag ärligt säga att det var en del saker under kursen som jag inte gillade och inte var så nöjd med. Men allt är ju individuellt, så andra såg det kanske på ett annat sätt. Sen kändes de inte som att jag fick ut så mycket av kursen, och ibland hade jag väldigt svårt att förstå vad/hur/varför. Är det språket, eller blir lätta saker inlindade i komplicerade förklaringar? Eller är de bara jag?
 
Alla andra förstår ALLT, och är SÅ nöjda med kursen. Själv sitter jag här och känner  mig dum. :/ Till viss del tror jag att jag har någon form a koncentrations- och inlärningsproblem. Det är ju bara min teori, men redan för 7 år sen när jag gick i yrkeshögskola började jag märka av de här problemen. Att studera på egen hand går bra, men att lyssna och få nånting med sig är en annan sak. Det här är inte första kursen som det mesta bara "går igenom".
 
Men men... På lördagen red jag Emilio x2 och på söndagen Maja en lektion. Tanken med att rida två olika hästar var att få känna på lite olika. Vi fortsatte att få igång min innerhöft och därmed få hästen att trampa lite bättre in under sig. Öppnan är helt klart det svåraste med Emilio, men då måste jag ändå säga att det blivit mycket bättre än vad det var för bara några år sen. Lite växling mellan öppna&sluta, och samlingar, följt av övergångar till trav. Och så försöka göra samma saker i trav, vilket är lättare sagt än gjort. Ungefär det gjorde vi på mina lektioner, och jag är riktigt nöjd med båda hästarna.
 

Inga kommentarer: