lördag 13 augusti 2011

Allt möjligt

Funderar om det har hänt något speciellt sen senast jag uppdaterade. Inte mycket, annat än att hästhagen har blivit uppdelad och hästarna separerat. Emilio&Cerezo i en hage, och lilla Majsan går ensam. Det var väldigt hjärtskärande att se på dem första dagen. Ingen förstod varför det blev såhär och de ville så gärna gå tillsammans allihopa. Men, vi var ju medvetna om att vi i något skede måste skilja på hingsten och stoet. Bättre förr än senare! De har dessutom snabbt vant sig med förändringen och E&C börjar nästan bli vänner.

Idag har jag och Emilio dressyrat lite inför nästa veckas dressyrtävling. Han var superfin i traven - så otroligt jämn och stabil! Med galoppen är det däremot lite si och så. Höger galopp är helt okej, men vänster är riktigt "kantig" - länge sen den varit såhär dålig. Finns inte så mycket annat att göra än att jobba vidare bara, och "vänta" på att bakdelen blir starkare igen.

Borde börja jobba lite mera med Maja också. Eftersom hon hade en pigg i munnen har jag inte jobbat så mycket med henne dehär senaste veckorna. Men nu när tänderna är i skick borde jag ta mig i kragen. Snart är det även Hanna kurs, så det skulle vara bra att hålla igång lite innan. Får dock skjuta upp jobbandet några dagar, eftersom jag åker till H:fors imorgon. Därmed blir det knappast några nya blogginlägg före jag kommer hem. Så tills dess; Trevlig fortsättning på helgen! :)

Inga kommentarer: