torsdag 11 augusti 2011

Dressyrtävling

Jag har egentligen inte tid att skriva, men jag tänkte att jag kunde göra ett kort inlägg och berätta hur det gick på tisdagens tävling. Först och främst kan jag ju säga att det var jätteroligt redan att putsa upp Emilio lite extra och ta fram tävlingstränset och Alca paden. ;)

På uppvärmingen kändes Emilio fin och fräsch. Han jobbade bra på fastän bakdelen är lite svagare för tillfället. Själv är jag också lite ringrostig så jag märkte ganska snabbt att min hållning inte var den bästa. Det märks tydligt att jag inte tränat&tävlat på länge. Men, sånt är svårt att få rättat till under en kväll, så jag gjorde mitt bästa. Startade i varje fall två klasser - Lätt C:2 och Lätt B:0.

I C-programmet kändes Emilio jättefin. Fastän det kom något litet taktbrott tyckte jag nästan att det var vårt jämnaste program någonsin. Allting flöt på i en bra takt, Emilio var lagom framåt och alla delar fungerade som de skulle. Vi fick 66,4% och kom på en 2:a plats.

B-programmet flöt på i samma slit, och nästan lite bättre än i C-programmet. Däremot var galoppdelen mera krävande i detta program, så Emilio hade lite jobbigare att hålla ihop galoppen. Men han kämpade fint på ändå! Här fick vi 61,6%, vilket räckte till ännu en 2:a plats.

Så, för att sammanfatta kvällen kan vi väl säga att det gick ganska bra och jag kan inte vara annat än nöjd över vår comeback! :)

foto: Julia Lassfolk

Inga kommentarer: