lördag 3 september 2011

En bättre dag

Idag känns det som det har varit en av de där bättre dagarna. Körde igång redan kl 5 imorse, eftersom jag hade lovat att jobba ett par timmar. Därmed kom jag hem redan kl 10 och har hunnit göra ganska mycket! Bland annat fick jag och Maja ridsällskap på eftermiddagen - "sista ridturen med Emma innan hon åker till Sverige" kan man väl säga. Det tackar vi för, och hoppas Du ska trivas på nya jobbet! :)
Fortsatte med lite stallsysslor, såsom hagmockning.. fyllde på höhäcken och hönäten, samt städade lite i stallet. Eftersom hästarna går ute dygnet runt kan jag inte påstå att jag för tillfället sätter så mycket extra tid till att hålla snyggt i stallet. Men men, Cerezo har också fått sin dos kärlek idag. Verkade bakhovarna, vilket gick lika bra som med framhovarna. Sen gick vi på en kort kvällspromenad, där vi mötte allt från hundar till traktorer och det var som vanligt inga problem. Men nu ska jag ta kvällen, eftersom det blir tidig väckning åter igen imorgon.
Cerezo tog en vilopaus medan de äldre hästarna var på ridtur! :)


Inga kommentarer: