söndag 18 september 2011

Kämpa vidare

Idag tävlade jag och Emilio åter igen dressyr. Programmet kändes helt okej - inte riktigt lika bra som resten av höstens starter, men ändå inget större krångel. Resultatet blev "Noggrant och jämt, men tyvärr är din häst ett varmblod". Okej, inte ordagrant kanske, men de var precis vad domaren menade. Vet sedan tidigare att denna domare inte gillar varmblod, så det var inte helt oväntat, men kul är ju aldrig kul att höra sånt här. Inte nog med det startade vi samma program idag som för ett par veckor sen. En annan domare, seger och nästan 10% bättre resultat då, än vad vi fick idag. Men, jag låter inte småsaker trycka ner mig, utan jag klappar min häst, berättar hur duktig&fin han är och så går jag vidare med huvudet högt och ett leende på läpparna. Nästa helg blir det nya tag! :)
Emilio, Malax 4.9.
foto: Pia Bobacka 

2 kommentarer:

Malin Nyman sa...

VA?! Skojar du? Oj herregud vissa mänskor e ju no... ååååhhhh... Emilio är fan både finare och går bättre än jävligt många halvblod. Så ta int åt dej av sån jävla skitkritik, för du har gjort och gör ett otroligt bra jobb med båda dina varmblod. Precis som du skriver i rubriken: KÄMPA VIDARE. Du är en otroligt duktig ryttare och dina hästar är duktiga de med. Sen den dagen när du skolat Cerezo till Österbottens snyggaste dressyrhäst... då jävlar.

Unknown sa...

haha.. Tack för alla dessa ord Malin! :) De e synd att de finns så orättvisa domare, vi tävlar ju ändå bara på klubbnivå - de e int på liv och död liksom. :P