lördag 24 september 2011

Tävlingsdag

Länge sen jag uppdaterat nu igen, men vad finns det att säga?! - Det har regnat hela veckan. Jag har inte haft lust att göra någonting och dessutom har jag haft kvällsskifte, vilket betyder att jag haft allmän tidsbrist. Igår tog jag mig dock i kragen och körde Emilio till manegen och tränade lite dressyr. Jag var tyvärr lite stressad, så samarbetet mellan ryttare&häst var inte så bra i början. Sen fick jag nerlugnat mig lite och då började det gå bättre. På slutet hoppade vi även några hinder som fanns färdigt utplacerade. Åh va det är roligt att hoppa nu när Emilio börjat ta det lite lugnare!

Idag brummade vi iväg till Jakobstad på dressyrtävling. Startade Lätt C och Lätt B. Emilio var superfin på uppvärmningen, men när vi kom in på själva dressyrbanan var han rädd för allt i ändan av manegen där domaren satt. Så i båda programmen var han lite småstressad, men utförde ändå alla moment utan större krångel och gick stundvis riktigt bra när han slappnade av lite mer. I C-programmet kom vi förvånansvärt nog på 2:a plats. Jag måste ärligt säga att jag inte tyckte vi förtjänade någon prisrosett idag p.g.a. Emilios "fjanterier". I B-programmet kändes killen mycket bättre, stundvis nästan lite mot trögare sidan dessutom. Tyvärr lyfte han 2 gånger fel galopp i vänster varv. Så det var jag lite besviken över - det är ju inte så att galopplyften är något problem annars!

I C-programmet fick jag väldigt hög domarkritik. Så efter förra helgens dåliga kritik mot varmblod kunde jag inte göra annat än att efteråt personligen tacka denna domare för den goda&rättvisa bedömningen. Det höjde verkligen självförtroendet igen, och det bevisar ännu en gång att man aldrig ska sluta kämpa!

Inga kommentarer: