torsdag 1 september 2011

Hanna kurs

Nu har snart en vecka gått igen utan någon uppdatering. Jag börjar nästan ge upp, fast jag just har börjat. Jag inser att min tid och mitt intresse inte riktigt räcker till för allt skrivande. Inte får jag mycket till feedback heller, så det är ju lite tråkigt.

Jag tänker ändå berätta att Hanna höll kurs förra helgen. Det var en riktigt trevlig och bra kurs. Alla var väldigt duktiga och stämningen var på topp! Det togs inte fram så mycket nytt denna gång, så jag red igenom väpnarprovet med båda hästarna. - Kommer fortfarande igår första gången jag och Emilio red programmet första gången för över 3 år sen och vi kan väl säga såhär; killen har gått fram ganska mycket sen dess! :) Bara vi skulle få lite mer stabilitet i alltihopa, samt lyckas med piruetterna och den förvända slutan i trav, så skulle vi så småningom kanske vara redo att ta provet. Men det är inga lätta grejer det här!

Maja hade jag inga större förväntningar över, men hon fixade programmet bättre än väntat. Största problemet med henne är väl att hon fortfarande har ganska mycket påskjut från bakbenen. Efter kursen började vi även jobba på en ny grej från marken. Skolparad heter det, och är "nyaste grejen" inom Akademisk Ridkonst. Man kan säga att det är en slags halvlevad som rids från piaff. Maja kan givetvis inte piaff, men det går ju ändå att jobba på själva "lyftet". Damen är jätteduktig och hon lär sig så snabbt! :)

Emilio och Cerezo

2 kommentarer:

jesci sa...

det är verkligen inga lätta grejjer! de som tycker att vi rider tantridning får gärna ha den åsikten men det är en oerhört svår tantsport i såfall ;)

Unknown sa...

Hehe.. Jep, he e no så! :b