söndag 21 juli 2013

Avelsvärdering

 
Det var ju tänkt att jag skulle försöka få Cerezo avelsvärderad i år, och eftersom det ytterst sällan blir visning i Finland, är det Sverige som gäller. Datum för årets visningar kommer bli i September, vilket betyder att jag fortfarande befinner mig i Danmark, och har lätt att ta mig till Skåne. Men, det är nu all tvivel och alla funderingar börjar dyka upp.


Först och främst - är vi redo? Är Cerezo tillräckligt mogen i kropp och huvud? Jag har ingen aning om hur de vill att en PRE ska se ut och hur de ska bete sig. Han är ju inte den lugnaste hästen precis när det är mycket på gång på ett nytt ställe. Sen måste vi väl ha veterinärintyg för att åka till Sverige. Och allt detta veckan innan jag hade tänkt åka hem. Behöver jag nytt intyg veckan därpå? Är det inte lite onödigt att köra fram och tillbaka över gränsen om vi ändå snart ska hem..?
Jag vet ju att jag kommer ångra det om jag inte visar honom, men det är även lite annat som måste fixa sig innan jag överhuvudtaget kan åka iväg. Det är ju bara så att jag vill ju inte ha dessa bekymmer två månader på förhand... :(

Inga kommentarer: