tisdag 6 augusti 2013

Back on Track

Nåja, nu börjar jag vara "back on track" för den här gången. Bättre dag, lunchmöte och lite schemalagda dagar framöver, men...

Min hingstpojk uppförde sig inte alls bra i morse när jag ledde honom från betet förbi hästarna vid stallet. Så han förstörde min morgon ganska rejält, och det får ju en att fundera om det någonsin kommer att bli bättre, eller om han är ett hopplöst fall. Får jag inte snart lite bättre pli med honom bland andra hästar vet jag inte vad jag ska börja göra. :/

Och från en sak till en annan så kom stallägarna hem igår kväll igen, så innan Michelle åkte vidare till Bent på sommar akademin hann vi ha ett träningspass idag. Kändes inte så bra inför träningen, men, vi gjorde vårt bästa och visade vad vi har jobbat på. Michelle var åtminstone imponerad och påstod att vi gått framåt på alla håll och kanter. Som jag skrev för någon dag sedan, tycker jag att den egna träningen fungerat väldigt bra, trots några små bakslag ibland. Så det är ju bra att få en liten bekräftelse att arbetet går rätt väg.
Traven då, som jag tyckte var så dålig igår. Jag tyckte den var lika dålig idag, bortsätt från några trevliga rena steg. M. tyckte däremot det var väldigt bra trav, p.g.a. att det var bra travsving(?). Så nu ifrågasätter jag ju såklart min känsla... Men som sagt, vi har ju inte börjat jobba med traven ännu, så det är väl nånting vi måste hitta tillsammans, och som Emilio måste lära sig "på nytt". Det kan ju bara bli bättre! Och för att citera min tränare: "Don't be so fucking hard on your self". :P

Inga kommentarer: