måndag 19 augusti 2013

Liten blir stor

Vet ni va, de börjar bli häst av min lille kille. I fredags hade vi träning för Michelle, och vilka steg det kom. Han började verkligen jobba med bakbenen och trampa under sig nu. Testade honom med lite olika saker på longen, som att förstora och förminska volten, samt tog med lite öppna där vid minskandet av volten. Höjde armarna och "gjorde mig stor" för att få honom att komma till mig - och därifrån ska hoppeligen slutan komma så småningom. Långt travpass tog vi, och försökte överlag få honom att reagera lite snabbare på mina hjälper. Han har det lite jobbigare i vänster varv, men va ska inte det bli bättre med tiden.
Har även som mål att promenera med honom utanför hagarna varje dag, för att han ska vänja sig med andra hästar och rörelser. Idag tänkte jag nog "varför ska jag ha en hingst?". Det blir bättre hela tiden, jag har kontroll osv. men nog skulle det vara såå mycket lättare om han inte var hingst. Då skulle jag ju inte ha det här "problemet" att jobba med. Nåjaa, nu e de såhär, och utifrån de får vi fortsätta att jobba. Fin e han ju iaf..
 

Inga kommentarer: