onsdag 14 augusti 2013

Vilsen

Just nu känns det som om jag skulle vara inne i en dimma, och vet inte vartåt jag skall gå. Jag känner mig helt lost i ridningen och vet inte alls vart jag strävar. Varför rider jag? Vad vill jag med ridningen? Efter förmiddagens träningspass kändes det som jag fick ultimatum att "skärpa mig" eller åka hem. Jag kom hit för att lära mig mera, jag är här av egen fri vilja, och vill fortsätta vara här.. Men hur jag lättast och mest smärtfritt hittar tillbaka till rätta tråden, det kan jag inte svara på just nu.
 
Det var en väldigt tung morgon idag alltså, men efter lunch blev det lite bättre. Träningen må vara i obalans, men jobbet det flyter på! Ibland bättre och ibland sämre, men that's life. Idag var det i alla fall en ganska bra jobbdag, trots det ostadiga vädret. Lite småirriterad av alla diskussioner under dagen är jag fortfarande. Känns som jag fått stämpeln "världens mest negativa person", men det är jag ju inte. Visst, jag kunde vara bättre på att "vända på steken" och ta det negativa och göra det till något positivt, men förändringar sker inte på en dag.
 
Och sist men inte minst - till er som läser den här bloggen. Det är min blogg, det är mitt hästliv och mina åsikter - nånting jag har rätt till. Jag är inte den som vill försköna sanningen, därför skriver jag som jag har det. Dvs. har jag en dålig dag så skriver jag om det, fungerade hästarna bra på träningen, ja då skriver jag också om det. Om det inte faller någon i smaken, så behöver ni inte läsa, och om någon har en åsikt, så får ni mer än gärna kommentera! Jag ser ju att ganska många läser, men få säger nånting..

5 kommentarer:

Jay sa...

Jag tycker du skriver bra!och jag tycker att du e bäst !
saknar dej<3<3 ha de bra,tills vi ses!

Sofi sa...

Int e ja nyfiken men....
he e roligt ti läsa va du har för de...
tå ja såg de vara å rid på "julshowen" vid kvarnbacken hadd
ja int siit de rid på kanski 2 år! Å ja vart Sjukt IMPONERAD!!
Du lägger ner myki tid på hästa din, och resultat har du fått,fast man int kanski tycker he varenda dag!
Jag har vissa personer som jag siit rid i ett antal år på sin egna hästa å siit ho de gått frammåt!
De e en inspirationskälla fö mig själv! Å du e ein åv döm :)

Unknown sa...

Jay, snart e jag hem igen. :) Vilket är både tråkigt och roligt!

Unknown sa...

Sofi: Tack, de va roligt att höra! :)

Malin Nyman sa...

Håller med Sofi! Du är jätteduktig på det du gör, och alla har vi sämre dagar! Dina hästar är jättefina och du gör ett superbt jobb med dem. Tro på dig själv!! :)