måndag 5 augusti 2013

Ny vecka, nya utmaningar

Då var det åter igen en ny vecka, och jag är fortfarande på plats. Ikväll har ridskoleverksamheten kört igång för höstterminen och p.g.a. dåligt planlagd kväll kändes det inte så bra att jobba idag. Dessutom är jag lite extra känslosam just nu eftersom jag börjar komma in i en period av stark saknad av familj och hem. Och för att inte nämna träningen, som idag kändes som ett slag i ansiktet.
Har egentligen inte alls jobbat i trav ännu, men fått "ok" att trava lite om det känns bra i skritt. Så idag travade jag lite (för ca 5e gången). Emilio kan inte längre trava - tror inte han har travat sådär dåligt någonsin (för att ta i lite nudå). Det här gör ju att jag undrar om vi har ställt om hans "rörelsemönster" så pass mycket att han inte fungerar i traven nu. Men så är det väl inte? Vi har ju som sagt inte alls börjat jobba med traven ännu, så när han lärt sig nya rörelser i skritt, måste han väl ändas lite i trav också? I don't know... Ett väpnarprov om en månad kan jag bara drömma om i alla fall. Jag rider inte bara för att nå ett prov, men det vore ju såå roligt att någon gång kunna rida upp och få en liten extra bekräftelse att man rider bra!
Ser ni var mina hästar går på bete? :)

Inga kommentarer: