tisdag 13 augusti 2013

Efter regn kommer sol..

.. och så kommer det regn igen. Det eviga "upp-och-nerandet" fortsätter och idag har jag haft en riktigt dålig dag. Först drog Emilio ner humöret - Samtidigt som han gjorde så fina diagonala steg i handwork, så kunde han inte gå rakt längs långsidan i groundwork. Jag blev så arg och ledsen, eftersom de här kan han, men ändå klarade jag inte av att få honom rak. Åh, vad jag kände mig dålig i den stunden... men men..
Sen var de lillens tur. Sandra ledde honom genom ponny stallet och ute på gården några gånger. Fastän han var lite ofokuserad idag, har det redan på några dagar börjat gå bättre. Sen blev det träning för Michelle och nu säger jag det "han gick bättre i lördags". Men som jag sa, jag märkte redan när jag tog honom ur hagen att han inte var fullt fokuserad idag. Dessutom kände jag mig lite förvirrad över vad jag skulle göra, och vad jag strävade efter under träningen. Ingenting har alltså fungerat idag..
Hade även tänkt rida lektion ikväll, och träna en ny häst, men med tanke på hur kasst det kändes efter dagen så fick jag skippa det. Är helt slut i kroppen och huvudet, och jag vill bara lägga mig under täcket och gråta... Men, imorgon är en ny dag!

Inga kommentarer: